Jak wyjechać do pracy do Holandii. Szukanie pracy i formalności

Praca w HolandiiZ roku na rok coraz większa ilość osób decyduje się na podjęcie pracy w Holandii. Podpowiadamy jak znaleźć zatrudnienie w kraju tulipanów i jakich formalności dopełnić.

Wyjazd do pracy za granicę to dla wielu Polaków szansa na rozpoczęcie nowego życia - dosłownie i w przenośni. Wspomniany rodzaj podróży związany jest bowiem z ogromną ilością zmian, które dotyczą zarówno otoczenia, rodzaju wykonywanej pracy, harmonogramu dnia, jak i ludzi czy nawet warunków mieszkaniowych.

Zanim więc rozpoczniesz pakowanie walizek, w pierwszej kolejności poznaj sposoby na znalezienie dobrze płatnej pracy za granicą i dowiedz się, jakich formalności należy dopełnić by móc w pełni legalnie przebywać i mieszkać w wybranym przez ciebie kraju. A jeśli już o kraju mowa to dokąd - konkretnie - warto wyjechać w celach zarobkowych? Krajem, który w ostatnim czasie cieszy się bardzo dużą popularnością jest Holandia.

Dlaczego właśnie Holandia?

Holandia określana jest mianem kraju tulipanów, ale nie tylko. Słynie ona bowiem również z wiatraków, aromatycznego sera i chodaków. Niemniej jednak tym, na co zwracają uwagę osoby chętne na podjęcie zatrudnienia w Holandii, jednak wysokość wynagrodzenia oraz częstotliwość wypłat. Bardzo często bowiem zdarza, że zarobione pieniądze otrzymamy już po tygodniu. W praktyce oznacza to po prostu, że wyjeżdżając do Holandii nie musimy zabierać ze sobą środków, które umożliwią nam przeżycie pierwszego miesiąca.

Poszukiwanie pracy

Istnieją trzy, godne polecenia sposoby na znalezienie pracy w Holandii. Pierwszym z nich jest praca bezpośrednio u Holenderskiego pracodawcy. W takim przypadku omijamy pośredników. Liczne ogłoszenia firm Holenderskich znajdziemy oczywiście na zagranicznych portalach branżowych. Warto jednak dodać, iż opisywany sposób sprawdzi się głównie w przypadku osób znających język obcy i posiadających spore doświadczenie zawodowe.

Chcesz wyjechać do Holandii razem z bliską ci osobą, a może nawet większą paczką znajomych? Jeśli tak, to poszukaj zatrudnienia z pomocą polskiej agencji pracy. Dlaczego warto to zrobić? Ponieważ dzięki temu nie musisz martwić się o ubezpieczenie, rekrutację, podróż czy nawet miejsce zamieszkania. Niemalże wszystkie formalności załatwi za ciebie agencja pracy. Jedna z największych, jeśli nie największa lista ofert pracy w Holandii dostępna jest na portalu Jober.pl, dokładnie pod tym adresem: https://holandia.jober.pl.

Naturalnie możesz także poszukać zatrudnienia z pomocą holenderskiej agencji pracy. Niemniej jednak warto zdawać sobie sprawę, iż w takim przypadku warunki zatrudnienia będą zupełnie inne, niż te znane nam z własnego kraju. Dlatego też - przed podpisaniem jakiejkolwiek umowy - koniecznie zapoznaj się ze wszystkimi szczegółami.

Znajomość języka obcego

W Holandii językiem urzędowym jest język niderlandzki, który - mówiąc wprost - nie należy do najłatwiejszych. Niestety, jego znajomość jest absolutnie konieczna w przypadku chęci podjęcia pracy w tutejszym urzędzie bądź też na stanowisku wymagającym ciągłego kontaktu z klientem. Jeśli jednak jesteś zainteresowany wykonywaniem pracy fizycznej, to w takim przypadku w zupełnie wystarczy znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym w miarę swobodną komunikację. A co, jeśli nie znasz żadnego języka obcego? W takim przypadku możesz podjąć się wykonywania prostych prac sezonowych, niemniej jednak warto - choćby dla własnego bezpieczeństwa - opanować jakikolwiek, popularny język obcy (np. angielski, niemiecki, francuski) w stopniu podstawowym.

Formalności przed rozpoczęciem pracy

Jeśli znalazłeś pracę za pośrednictwem polskiej agencji, to w takim przypadku większość formalności załatwi za ciebie agencja. Zupełnie inaczej sprawa wygląda w momencie podjęcia zatrudnienia u holenderskiego pracodawcy lub poprzez tutejszą agencję pracy. W takim przypadku od razu po przyjeździe należy skontaktować się z urzędem gminy w sprawie uzyskania numeru ewidencyjno-podatkowego BSN. Wspomniany numer jest niezbędny zarówno do podjęcia pracy, wynajmu mieszkania, jak i korzystania z opieki medycznej.

Poza numerem BSN konieczne będzie także ubezpieczenie. Takowe należy wykupić w jednej z tutejszych firm oferujących tego rodzaju produkty. Wyjątkiem są osoby zatrudnione za pośrednictwem polskiej agencji pracy.